מטבח חוץ קטן

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים עם בתים פרטיים בוחרים להתקין מטבח חוץ בגינה או בחצר. המטבחים הללו מאפשרים לכם להכין אוכל בחוץ בצורה הרבה יותר נוחה, בלי לצאת ולהיכנס כל רגע אל המטבח הביתי. עיצוב של מטבח כזה דורש הרבה מאוד מחשבה, במיוחד אם המרחב שעומד לרשותכם לא מאוד גדול. אנחנו כאן כדי לעזור לכם במשימה המורכבת הזו.

מטבחי חוץ

מטבחי חוץ הם מטבחים שנבנים מחוץ לבית, בדרך כלל בתוך גינה או חצר. המטבחים הללו מאפשרים לנו להנות ממטבח נוסף שנועד לשרת אותנו כאשר אנחנו רוצים להכין ארוחה בחוץ. כבר שניגשים לעיצוב של המטבח הזה חשוב להבין שאנחנו לא מנסים לבנות העתק של המטבח הרגיל שלנו מחוץ לבית.

המטרה של מטבח חוץ היא לאפשר לנו לעשות את מה שאנחנו עושים במטבח הרגיל, רק בצורה מעטה יותר. זה אומר שאתם לא צריכים לדאוג שכל דבר שיש לכם במטבח הפנימי יהיה גם בחוץ, אלא רק לחשוב על הדברים הבסיסיים שיאפשרו לכם להכין ארוחה טובה מחוץ לבית.

גודל המטבח

העניין של הגודל מטריד לא מעט אנשים. בשוק המטבחים הללו קיימים מטבחים גדולים מאוד, ואין ספק שהם גם יספקו לכם את כל מה שאתם צריכים כדי להכין ארוחה בתוך הבית. העניין הוא שמטבחים כאלו תופסים שטח גדול מאוד מהגינה או מהחצר, ואם אצלכם השטחים הללו מלכתחילה לא גדולים, כדאי לחשוב פעמיים לפני שהולכים על מטבח כזה. 

אל תפחדו להתחיל בקטן

ישנם מקרים שבהם אנשים מנצלים את המעבר לבית החדש או שהם עורכים שיפוץ כללי ועל הדרך הם כבר בונים מטבח חוץ מפואר. אם עוד לא היה לכם, יכול להיות שדווקא כדאי לכם להתחיל מאחד קטן יותר. לפעמים רק אחרי שיש לנו מטבח חוץ קטן אנחנו מבינים מה חסר לנו ומה הדברים שדווקא חשובים לנו, וכך נוכל לשדרג את המטבח בצורה נכונה.

בחירת איש מקצוע לייעוץ

במידה ואין לכם ניסיון רב בעולם עיצוב הפנים, הצעד הראשון שאנחנו בקלמן דיזיין ממליצים לכם לעשות הוא לבחור איש מקצוע שיעזור לכם בתהליך הזה. חשוב קודם כל שתכירו מה המבחר שעומד לרשותכם, ואלו אפשרויות קיימות בשוק כאשר אנחנו מדברים על מטבח חוץ קטן. בינתיים הנה כמה סוגי מטבחים שיוכלו להיות רלוונטיים, גם אם השטח שלכם לא גדול.

 

מטבח חוץ נייד

אחת הבעיות בהתקנה של מטבח גינה או חצר קטנות זה שהמטבח תופס שטח מהגינה שלנו. בסופו של דבר אין לנו רצון שהגינה תהפוך למטבח נוסף וחשוב לנו גם לשמור על השטח שלה. פתרון אפשרי לבעיה הזו הוא ללכת על האופציה של מטבח חוץ נייד. מטבח כזה הוא מטבחי חוץ לכל דבר, אלא שהוא מגיע על גלגלים וניתן להזיז אותו ממקום למקום.

המטבח הזה בדרך כלל יהיה עשוי מנירוסטה, והוא יכיל גריל מרכזי, כיור ומגירות אחסון. ניתן גם למצוא מטבחים ניידים שבהם יש יחידת קירור. מטבח כזה יוכל להיכנס ולצאת מהגינה שלכם בצורה חופשית, כך שאם אתם פתאום צריכים את השטח של הגינה, תוכלו פשוט להזיז את המטבח. 

עיצוב אישי

אפשרות נוספת שאמנם יקרה יותר מבחינה תקציבית היא לעצב את המטבח שלכם באופן אישי. לצורך זה ההמלצה שלנו היא לבחור איש מקצוע מהתחום שיגיע אליכם אל הגינה וינסה לראות היכן ניתן לבנות ואיך לעשות אותו כמה שיותר יעיל. לפעמים תופתעו לגלות עד כמה עין מקצועית יכולה לשנות את נקודת המבט, וכך גם אתם תוכלו להנות ממטבח חוץ מאובזר היטב.

על מה עוד חשוב להקפיד

 לא משנה מה הגודל של המטבח שאותו בחרתם, יש נקודות שחשוב להקפיד עליהן. הראשונה היא כמובן האיכות של המטבח עצמו. גם מטבח קטן צריך להיות עשוי מחומרי גלם איכותיים. העובדה שהמטבח נמצא בחלל הפתוח הופכת אותו למשהו שיכול להינזק בצורה הרבה יותר מהירה.

חומרים שבהם עושים שימוש עבור מטבחים בתוך הבית פשוט לא רלוונטיים במטבחי חוץ. החומרים המרכזיים שמהם כדאי לעשות את המטבח מחוץ לבית הם שיש ונירוסטה. מדובר על שני חומרים שעמידים בצורה מוחלטת בפני חום, קור ומים והם יוכלו לספק לכם מטבח חוץ שלא ייהרס תוך כמה שנים. כמובן, האחריות שלכם היא לשמור על המטבח ככל שידכם משגת.

מטבחי חוץ

אפשרות ניקוי נוחה

אחרי שהבנתם את החשיבות הרבה של חומרי הגלם שמהם עשוי המטבח, כדאי גם שתהיה לכם אפשרות נוחה לנקות אותו. שיש או נירוסטה הם חורים שהניקוי מחזיר להם את המראה הראשוני שהיה להם, וזה יאפשר לכם לחדש את המראה של המטבח כל הזמן. לכם רק נשאר לדאוג שתהיה אפשרות ניקוי נוחה בסביבה של המטבח.

קלמן דיזיין

קלמן דיזיין היא חברה ותיקה בתחום מטבחי החוץ. המטבחים של החברה מגיעים בשלל צורות, ומאפשרים לכל אחד למצוא את המטבח שאליו הוא מתחבר. המטבחים של החברה נעשים תוך כדי הקפדה על שימוש בחומרי גלם איכותיים כדי שהמטבח ישרת אתכם כמה שיותר זמן. גם אם השטח שעומד לרשותכם נראה לכם קטן, עם קצת מאמץ גם אתם תוכלו לקבל אחת נהדר. 

לסיכום

מטבחי חוץ מאפשרים לנו להפוך את הגינה או החצר למקום הרבה יותר יעיל. בעזרת המטבח אנחנו יכולים להכין ארוחות, לארח ולעשות אירועים בגינה בלי להיכנס אל הבית בכלל. בעיצוב של מטבח כזה הגודל משחק תפקיד מרכזי, אבל חשוב להבין שגם עם שטח קטן בהחלט ניתן לעצב מטבח חוץ נהדר. כל מה שאתם צריכים זה פשוט להגיע אל אנשי המקצוע המתאימים והם כבר יוכלו לעזור לכם.

שתפו אותנו

צרו קשר עוד היום עם מומחי העיצוב של קלמן דיזיין
השאירו את הפרטים שלכם,
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.
כתבות נוספות