– איך מתכננים מטבחי חוץ מבטון

הקיץ כבר כאן, ולצד ימים חמים בהם המזגן יהיה החבר הכי טוב שלנו, יהיו גם ערבים נעימים בהם נרצה ליהנות מחצר הבית שלנו, לארח חברים ומשפחה, ולבשל ארוחות תחת כיפת השמיים. אז החלטתם לשדרג את החצר שלכם בעזרת תכנון מטבח חוץ מבטון שישרת את כל המשפחה לשנים ארוכות. אבל איך ניגשים לזה בכלל? איך מתכננים נכון, אילו חומרים כדאי לבחור, ולמי כדאי לפנות? אנחנו יודעים שאתם קצת מבולבלים, ולכן במאמר זה תמצאו את כל התשובות לשאלות הנ״ל. 

מטבחי חוץ – שדרוג משמעותי לחיים שלכם

אנחנו חיים במדינה חמימה שמאפשרת שילוב חיי פנים וחוץ. כולנו הרגשנו בחוסר של זמן איכות מחוץ לבית תוך כדי מגפת הקורונה, ומשפחות רבות החליטו לשדרג את חצר ביתן כדי שיאפשרו להם להרחיב את מרחב המחיה שלהם וליהנות מזמן איכות בחוץ, אך עדיין בקרב הבית. עכשיו זה בדיוק הזמן להשקיע בתכנון ובניית מטבח חוץ בחצר שלכם, שיאפשר לכם לארח את אהוביכם לארוחות מפנקות תחת השמיים. ותאמינו או לא, האוכל שתבשלו במטבח החוץ שלכם כנראה יהיה יותר טעים. 

אז למה דווקא מטבח חוץ מבטון?

ישנם מגוון גדול של מטבחי חוץ, כל אחד יכול להיות מורכב ובנוי מחומרים שונים. אז מהם היתרונות של מטבח חוץ מבטון? איך הוא שונה ממטבחים אחרים, ומה הופך אותו למתאים ביותר לחצר שלכם?

עמידות למזג האוויר

לא צריך להסביר את העובדה שמטבחי החוץ יתקיימו, ובכן, בחוץ. תחת כיפת השמיים, נתונים לכל סוגי מזג האוויר, וכל גחמותיה של השמש. כדי לוודא שההשקעה שלכם במטבח חוץ לא תלך לפח ברגע שהחורף או הקיץ יתחילו, חובה ללמוד על החומרים השונים מהם ניתן לבנות מטבחי חוץ, ולבסוף להבין איזה חומר ישרת אתכם הכי טוב ויחזיק מעמד לאורך זמן. רוצים ספויילר? בטון! מטבח חוץ מבטון יחזיק מעמד לאורך שנים ארוכות, בכל מזג אוויר, הוא יהיה עמיד וישמור על איכותו המקורית מבלי לפגוע בפרקטיות או השימושיות שלו. 

פרקטיות 

עם כל הרצון הטוב לאסתטיקה לבנה של מקדש יווני, זו פשוט לא הבחירה הפרקטית. צבעים בהירים יותר יראו יותר לכלוך, ואתם תמצאו את עצמכם עסוקים בלנקות ולקרצף יותר זמן ממה שתצטרכו לעמוד לבשל. עם מטבח חוץ מבטון אתם מקבלים אסתטיקה על זמנית במקביל לפרקטיות – הבטון לא יראה סימני שחיקה מהר לעומת חומרים אחרים, גם אם ישפכו עליו נוזלים למיניהם – לעומת עץ, למשל. הבטון חזק, עמיד ואף סופח חום ללא תחושת חום במגע – אידיאלי לבישול חוץ. 

נראות הגינה 

הפכים נמשכים. ובמקרה זה, עושר ירוק של גינה, עם צמחים, עציצים, פרחים ועצים – יראה הכי טוב לצד החומר ההפוך לו – בטון. מטבח חוץ מבטון יוכל להפוך את הגינה שלכם ליוקרתית ואסתטית, מבלי להתפשר כלל על פרקטיות ועמידות לאורך זמן ומזג אוויר. מעוניינים לשלב את הבטון עם טקסטורות אחרות? למזלכם, בחירת מטבח חוץ מבטון תאפשר לכם ורסטיליות, שכן אפשר לבחור בגימורים שונים לבטון ואפילו בצבעים שונים. 

תכנון חכם של מטבח חוץ מבטון 

אז כבר הבנו שהבחירה הכי נכונה לנו תהיה מטבח חוץ מבטון. אבל איך מתחילים בכלל לחשוב על תכנון? ואיך עושים זאת בחוכמה? סיכמנו לכם את הדברים העיקריים שכדאי לשים לב אליהם:

חיבור החוץ אל הפנים

למרות שהוא ממוקם בחוץ, מטבח גינה הוא עדיין חלק מהבית שלכם. בתהליך תכנון נכון וחכם, אסתטיקה הקיימת של הבית תילקח בחשבון, וכך נוכל ליצור חיבור מפנים הבית אל החוץ. מטבח חוץ מבטון שישולב עם אלמנטים שחוזרים על עצמם גם בתוך הבית, בסלון, בחדרי האורחים או במטבח הפנימי ישתלב טוב יותר בתוך הבית שלכם ויאפשר תחושה הרמונית לצד האסתטיקה שאתם אוהבים. 

מיקום אולטימטיבי לכל פרט

חשבו על אופן השימוש שלכם במרחב. איך אתם נוהגים להתנהל במטבח? איך נוח לכם לבשל? מה כדאי שיבנה ליד מה, באיזה גובה ואיזה רוחב? אילו כלים ישמשו אתכם הכי הרבה, ועל מה כדאי לוותר? מעבר לאסתטיקה של מטבח החוץ, שהיא דבר חשוב ומשמעותי, כדאי לקחת בחשבון את הפרקטיות של המרחב ולעצב אותו למידותכם. 

מטבח חוץ מבטון

ניצול מקסימלי של שטח החוץ

תכנון חכם של מטבח חוץ מבטון ייקח בחשבון את ממדי שטח החוץ שלכם ומה כבר קיים בחצר. האם יש בה חלקת עצים ופרחים קטנה? האם יש שביל גישה, פרגולה או מערכת ישיבה? חשוב לתכנן את מטבח החוץ שלכם באופן שיהיה הגיוני לשגרת החיים שלכם. בחרו בעיצוב שיתאים לכם אינדיבידואלית, ואל תעקבו בצורה עיוורת אחרי טרנדים כאלו ואחרים – כי מה שנראה יפה במגזין, יכול להיות שלא יעבוד כל כך טוב במציאות שלכם. 

קלמן דיזיין – המומחים שלכם

חברה ותיקה כמו קלמן דיזיין היא הבחירה האולטימטיבית בכל הנוגע למטבח חוץ מבטון. היא מביאה עמה שנים של ניסיון, לקוחות מרוצים, פרויקטים יפיפיים וידע נרחב על כל שלב ושלב. בשילוב עם שירות לקוחות מצוין ואחריות נרחבת על כל דבר שיכול לקרות, אתם מקבלים חבילה חלומית של שירות, תכנון ובנייה. המומחים של קלמן דיזיין הם פרפקציוניסטים שיעברו על כל פרט ויוודאו שאתם מקבלים את מטבח החלומות שלכם.

לסיכום

ההחלטה לשדרג את חצר הבית שלכם ולבנות בה מטבח חוץ היא החלטה נהדרת. בעזרת מטבח חוץ שמתכונן היטב אתם מוסיפים לעצמכם שטח מחייה בחוץ, מביאים הרמוניה וזרימה אסתטית טובה מהפנים אל החוץ, ושומרים על האסתטיקה העיצובית שלכם לצד פרקטיות שתסייע לכם בחיי היום יום. בחירת חברה מקצועית כמו קלמן דיזיין עבור תכנון, עיצוב ובניית מטבח החוץ שלכם תביא לכם שקט נפשי, שכן תדעו שהפרויקט שלכם נמצא בידיים טובות, מיומנות ומקצועיות. 

שתפו אותנו

צרו קשר עוד היום עם מומחי העיצוב של קלמן דיזיין
השאירו את הפרטים שלכם,
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.
כתבות נוספות