מטבחי חוץ מיוחדים למרפסת

ישראל היא מדינה עם יתרונות רבים, אחד מהם הוא מזג אוויר נעים ונוח ברוב המוחלט של ימות השנה. נכון, הקיץ אצלנו יכול להיות קשוח לעיתים, אבל הוא גם מאפשר ניצול מרבי של החיים בחוץ. כולנו הרגשנו בחך בזמן תחת כיפת השמיים בתקופת הקורונה, ורבים הגיעו למסקנה שכדאי לנצל כל מטר רבוע בביתם כדי למקסם את מרחב המחייה שלהם. דרך אחת לעשות זאת, היא לבנות מטבח חוץ למרפסת. נשמע כמו משהו שהייתם רוצים, אבל אתם לא בטוחים איך מתחילים ולמי פונים? כל התשובות נמצאות כאן, במאמר שלפניכם. 

חיי חוץ

לעומת מדינות קרות ומושלגות, ישראל נהנית ממזג אוויר שמאפשר חיים מחוץ למבנים סגורים, ברוב חודשי השנה. ישראלים רבים מחפשים לרכוש או לשכור דירות להן יש מרפסת, ולאפשר לעצמם ליהנות משילוב של חיי חוץ ופנים. דרך מצוינת לבלות זמן איכות בחוץ, הוא לבנות מטבח חוץ למרפסת.

למי יתאים מטבח חוץ למרפסת?

אם אתם נהנים לארח ומחפשים מרחב נוסף, אוהבים לחגוג תחת כיפת השמיים, או פשוט אוהבים לבשל מחוץ לדירה עצמה, מטעמי ריח או מקום – מטבח חוץ הוא הפתרון עבורכם. תוכלו ליהנות מערבים נעימים במרפסת שלכם, עם ארוחה שתבשלו תחת הכוכבים, בין אם כדייט רומנטי או עם כל המשפחה. 

איך לתכנן נכון מטבח חוץ למרפסת?

כדאי לשקול מספר פרמטרים כשמתחילים לתכנן מטבח חוץ למרפסת שלכם. אל תטעו לחשוב שתכנון מטבח חוץ למרפסת זהה לתכנון מטבח פנים! היותו בחוץ משנה את התמונה באופן משמעותי וחשוב שתדעו על מה לשים את האצבע כדי לתכנן מטבח חוץ מוצלח. הנה מספר פרמטרים חשובים:

גודל המרפסת

בראש ובראשונה – מה גודל המרפסת שלכם? מה המרחב הנמצא לרשותכם מאפשר? נכון, מרפסת גדולה תאפשר מטבח חוץ מסיבי, נוח ומרווח – אך גם אם לא בורכתם במרפסת עצומה, ישנם פתרונות רבים כדי למקסם כל מטר רבוע ולייצר עבורכם מטבח חלומי, נוח ופרקטי – שתתרגשו לצאת ולבשל בו כל פעם. 

הסגנון העיצובי של שאר הבית 

למרות שמדובר במטבח חוץ, הוא עדיין חלק מהבית שלכם, וחשוב שהוא יראה כך. כדאי לתכנן ולעצב אותו בסגנון עיצובי דומה או זהה לשאר הבית, כדי לאפשר הרמוניה לאורך כל הבית. מטבח לגינה או למרפסת לא חייב להיות מכוער, לא קשור ופרקטי בלבד – יש מקום לאסתטיקה, כל עוד היא לא תפגע בעמידות או בפרקטיות.

 

מה יהיה פרקטי עבורכם

איך נראה ערב משפחתי אצלכם במרפסת? כשמתכננים מטבח חוץ למפרסת. חשוב לפרק לגורמים את איך אתם תתנהלו בו, ומתוך כך להוציא תכנית עיצובית שתשרת אתכם בתור משפחה מא׳ ועד ת׳. בכל זאת, מדובר במטבח שישמש אתכם לאירוח, חגיגות, או אפילו בשגרה כשמזג האוויר מאפשר זאת – ועל כן כדאי שהוא יתוכנן בצורה שתייצג אתכם כמשפחה, איך אתם עובדים ולמה אתם זקוקים. עם כל הרצון שהמטבח יראה כאילו יצא ממגזין עיצוב יוקרתי, חשוב לקחת בחשבון מה יעבוד עבורכם, ולא לצאת בסוף עם תוצר סופי שפשוט לא יעבוד עבורכם, ואז לא תשמשו בו. 

עמידות שיא

 מטבח חוץ למרפסת, יהיה, כמשתמע משמו – בחוץ. הוא יהיה נתון לכל גרמי השמיים, ולחסדיהן של כל עונות השנה – ואנחנו כבר יודעים שהן לא ידועות ברחמים כלפי מטבחי חוץ. על כן, חשוב שמטבח החוץ שתבנו יהיה עמיד לכל הנ״ל. אבל איך מוודאים שהוא אכן יהיה כזה? ובכן, חברה מקצועית למטבחים תוכל להנחות אתכם באילו חומרים להשתמש, איך למקם את המטבח והאם יש צורך בכיסוי מיוחד. החומרים העמידים ישחקו תפקיד חשוב גם בעמידות המטבח שלכם בפני שימוש אגרסיבי וממושך, שפיכת נוזלים, לכלוך מבישול, שריטות, לחות וחלודה. חשוב שתחשבו על הפרקטיות שבחומר שאתם בוחרים בו, ולא רק באסתטיקה, למרות שכאמור, היא חשובה. 

 

לבחור נכון את השותפים לפרויקט

בהנחה שאתם בעצמכם אינכם סופרמן שמסוגל לתכנן, לעצב, לבנות ולהרכיב את כל המטבח, כנראה שתפנו לחברה שמתעסקת בבניית מטבח חוץ למרפסת. מה חשוב שים לב לפני שבוחרים את מי שילווה אתכם בפרויקט? הנה מספר פרמטרים שחשוב לשקול, מאתנו אליכם:

מקצועיות וניסיון 

אתם לא רוצים להתעסק עם חובבנים, בעיקר כשזה מגיע לתחום חשוב כמו מטבח חוץ למרפסת. ישנם אלמנטים חשובים שצריך לקחת בחשבון כשמתכננים ובונים מטבח שכזה, הרבה מהם קשורים לענייני בטיחות ושמירה על הסביבה שלכם ועל משפחתכם – ועל כן צריך לבחור בחברה שמורכבת ממקצוענים עם הרבה שנות ניסיון בתחום. 

שירות 

ידוע כבר כי כל שיפוץ הוא תקופה מאתגרת. בין אם אתם זוג צעיר, או משפחה עם ילדים – ישנן פרוצדורות רבות לתהליך שיפוץ בבית שלכם. אתם תצטרכו להתמודד עם מגוון של בעיות, וכדאי שההתנהלות מול החברה שבונה לכם את המטבח תהיה חלקה, נעימה ופורה. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא להצטרך להתמודד בנוסף להכל גם עם שירות לא מוצלח של מי שאמורים לסייע ולהקל עליכם בתהליך. 

אחריות 

כשמדובר במרחב שישמש אתכם לאורך שנים, באופן אקטיבי מאוד – חשוב שתהיה אחריות על התוצר הסופי. בחרו בחברה שתעניק לכם את האחריות הרחבה ביותר, כך שתהיו מכוסים לכל צרה שלא תבוא. חברה מקצועית לא תהסס לתת לכם אחריות על העבודה שתתבצע, וכך תוכלו להרגיש בטוחים שבחרתם נכון. 

לסיכום

אז החלטתם לנצל את הספייס במרפסת כדי לבנות מטבח חוץ. מעולה! כדי להרחיב את מרחב המחייה שלכם ולהפוך אותו למזמין, נעים וגם פרקטי, רצוי שתדעו את האלמנטים השונים שחשוב לשקול לפני תחילת התהליך. מפרקטיות, עיצוב, עמידות וגודל, ישנן החלטות רבות שתצטרכו לקחת, וכדאי שבעלי המקצוע איתם תעבדו ידעו לסייע, לייעץ ולעזור לכם עם התהליך לאורך כל הדרך, כך שתגיעו לתוצר חלומי שמתאים בדיוק עבורכם. 

שתפו אותנו

צרו קשר עוד היום עם מומחי העיצוב של קלמן דיזיין
השאירו את הפרטים שלכם,
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.
כתבות נוספות