איך לתכנן מטבח חיצוני

מטבח חיצוני הפך לטרנד חם בעולם עיצוב הפנים. תכנון של מטבח כזה שונה מאשר תכנון של מטבח רגיל, ויש מספר ניואנסים שחשוב לשים לב אליהם כבר בשלב התכנון. מטבח חיצוני שמתוכנן בצורה נכונה יכול להפוך את הגינה שלכם למקום הרבה יותר יעיל, עם אפשרות נוחה להכנה של ארוחות בגינה. אנחנו כאן כדי לספר לכם איך לתכנן אותו בצורה הטובה ביותר.

מטבחי חוץ

מטבחי חוץ הם מטבחים שממוקמים בגינה של הבית. המטרה המרכזית של המטבח הזה היא שאת כל הארוחות והאירועים שאנחנו עושים בגינה נוכל לעשות בצורה נוחה יותר. במקום להביא כל הזמן ציוד ואוכל מהמטבח, אנחנו יכולים לעבוד בגינה בלי להיות זקוקים למטבח הפנימי בכלל. מטבחי חוץ שונים אחד מהשני במגוון פרמטרים, אולם באופן כללי זה המכנה המשותף לכולם.

תכנון מטבח חוץ

כאשר אנחנו ניגשים לתכנון של מטבח חוץ, בין אם בבית חדש ובין אם בבית ישן, יש כמה נקודות שצריך לתת עליהן את הדעת. בניגוד למטבח פנימי, מטבח חוץ נמצא בשטח שאנחנו יכולים לעצב אותו איך שאנחנו רוצים. השטח של הגינה עומד לרשותנו, ואנחנו רק צריכים להחליט איך בדיוק המטבח שלנו יראה.

באפשרותכם ללכת על מטבחי חוץ מוכנים או לבחור מטבחי חוץ בעיצוב אישי. לכל אופציה יש את היתרונות שלה, כאשר התקציב שיש לכם גם הוא משחק תפקיד מרכזי בהקשר הזה. בינתיים, לפניכם מידע מקיף שיעזור לכם לתכנן בצורה טובה מטבח חוץ איכותי, בלי לפספס אף אחד מהפרטים החשובים.

סוג המטבח

עולם מטבחי החוץ מתפתח במהירות, וכיום ישנם סוגים רבים של מטבחים. ישנם מטבחים שרק נותנים לכם אפשרות לעבוד בחוץ עם כיור ומשטח עבודה קטן. מנגד, יש מטבחי חוץ שכוללים את כל מה שיש לכם במטבח הביתי ולפעמים גם הרבה מעבר לשם. נסו לבחור מטבח שישרת את הצרכים שלכם.

אם אתם לא מארחים הרבה, והרצון שלכם הוא רק לאפשר לעצמכם לעבוד בגינה בצורה נוחה אין שום סיבה ללכת על המטבחים הגדולים, לפחות לא בשלב הראשוני. מנגד, אם הגינה שלכם היא מוקד פעילות מרכזית, אתם יכולים להיות בטוחים שמטבח חוץ מאובזר היטב יהפוך את החיים שלכם להרבה יותר נוחים, לפחות בהקשר הזה.

חומרי גלם

הדבר הראשון שאותו צריך לבדוק במטבחי חוץ הוא את חומרי הגלם שמהם המטבח עשוי. מטבח חוץ נמצא במקום חשוף בדרך כלל, וגם אם תצליחו לשים אותו תחת תקרה עדיין הוא חשוף במידת מה לפגעי מזג האוויר. אז כדי שהמטבח שלכם ישרוד יותר מכמה שנים, עליכם לבדוק היטב האם חומרי הגלם שמהם הוא עשוי עמידים מספיק כדי שהם לא יהרסו תוך זמן קצר.

במטבחי חוץ אנחנו רואים בדרך כלל שימוש נרחב בנירוסטה, וזו בדיוק המטרה מטבח חוץ מנירוסטה. הנירוסטה מספקת לנו הגנה מלאה בפני לחות, חום או קור קיצוניים והיא נחשבת עמידה בפני כל אחד מאלו. יתרון נוסף שיש לנירוסטה נובע מכך שניתן לנקות אותה בקלות, דבר שחשוב מאוד במטבחי חוץ.

גודל המטבח

שאלת הגודל של המטבח היא אחת השאלות המרכזיות בתכנון שלו. מצד אחד, הגינה שלכם היא זו שתקבע מה יהיה הגודל של המטבח, כיון שסביר להניח שאתם לא רוצים לתפוס את כל השטח שלה עם המטבח. מנגד, מטבח קטן מידי עלול להיות לא אפקטיבי והעבודה בו לא תהיה נוחה. נסו למצוא איזון בין שני הדברים הללו, ולבנות מטבח נוח שישאיר לכם גם מרחב פנוי בגינה.

מה הדברים שחשובים לנו

בניגוד למטבח הביתי שאותו אנחנו בונים עם הבית, מטבח חוץ מגיע בדרך כלל במצב שבו הגינה שלנו כבר קיימת. המשמעות הישירה של זה היא שבמטבח חוץ אנחנו צריכים להתפשר יותר. נסו להגדיר מראש מה הדברים שהכי חשוב לכם שיהיו במטבח חוץ, ומה הנקודות שבהן אתם מוכנים להתפשר. זה יעזור לכם לתכנן בצורה טובה יותר את המטבח שלכם.

עיצוב ונראות

המטרה המרכזית של המטבח היא לאפשר לנו להנות מפינת עבודה נוחה להכנת אוכל במטבח. עם זאת, העיצוב של מטבחי חוץ היום מאפשר לכם להפוך את המטבח למשהו שמשדרג את הנראות של הגינה שלכם. העיצוב של המטבח הוא אמנם לא הפרמטר הכי חשוב בבחירה שלו, אבל אם אנחנו כבר משדרגים את הגינה שלנו עם מטבח חוץ, כדאי שהוא גם יהפוך אותה להיות יפה יותר.

מטבח חיצוני

תקציב

שאלה נוספת שעליה יש לתת את הדעת כבר בשלב הראשוני היא התקציב שאותו אנחנו מעוניינים להקצות עבור המטבח. כמו בכל דבר שקשור לעיצוב פנים, השמיים הם הגבול, וכדי שלא תמצאו את עצמכם מבולבלים מרוב ההיצע הקיים כדאי להחליט מראש על תקציב שממנו אם לא חורגים. זה יאפשר לכם למקד את הבחירות שלכם בצורה טובה יותר.

השוואת מחירים

כפי שניתן להבין, מטבח חוץ הוא לא דבר זול. גם אם תלכו על האפשרויות הכי בסיסיות, עדיין מדובר על הוצאה די משמעותית. לאור זאת, כדאי לבצע השוואת מחירים בין ספקים שונים על מנת לבחור את המטבח שמתאים לכם במחיר נוח. עם זאת, עליכם להיזהר מספק שמציע מחיר שנמוך בצורה משמעותית מהמחיר המקובל בשוק, כיון שזה מצביע בדרך כלל על איכות ירודה של מוצר.

לסיכום

מטבח חיצוני שמתוכנן בצורה נכונה יכול לשדרג את הגינה שלנו בצורה משמעותית. במהלך התכנון כדאי לשים דגש מיוחד על חומרי הגלם שמהם המטבח עשוי על מנת שהוא יחזיק מעמד גם אחרי הרבה שנים. שימו לב שיש לכם אפשרות נוחה לנקות את המטבח, לאור העובדה שהמיקום שלו גורם לזה שהוא יותר יתלכלך. את הגודל של המטבח תקבעו לפי המקום שיש לכם בגינה.

שתפו אותנו

צרו קשר עוד היום עם מומחי העיצוב של קלמן דיזיין
השאירו את הפרטים שלכם,
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.
כתבות נוספות